Toijala Works: uudelle tehtaalle näkyvyyttä lanseeraus- ja mediaviestinnällä

Toijala Works on koneenrakennuksen erikoisosaaja ja kokonaistoimittaja, joka valmistaa asiakkailleen koneita ja niihin liittyviä teräsrakenteita. Yhtiö koki merkittävän haasteen tehtaansa palon myötä vuonna 2022. Tulipalon jälkeen yhtiö rakensi uuden tehtaan, jonka avajaisia haluttiin juhlistaa näyttävästi ja saada yhtiölle laajaa näkyvyyttä.
Tarve
Toijala Works halusi vahvistaa näkyvyyttään ansaitussa mediassa sekä nostaa esiin uuden tehtaan merkitystä yhtiön strategisessa kehityksessä. Mediaviestinnän kautta haluttiin kommunikoida uuden tehtaan avauksen lisäksi yhtiön investoinneista uuteen tuotantoteknologiaan ja konepajateollisuuden kilpailukyvyn vahvistamiseen.
Miten Darling auttoi
Suunnittelimme ja toteutimme Toijla Worksille lanseeraus- ja mediaviestinnän kokonaisuuden, joka sisälsi:
- Johtoryhmän ja hallituksen sparraus lanseeraus- ja mediaviestinnän suunnittelussa
- Mediaviestintäsuunnitelman laatiminen
- Lehdistötiedotteen kirjoittaminen ja jakelu
- Mediapitchaus ja yhteydenpito toimittajiin
- Mediaseuranta ja raportointi
- Presskitin valmistelu ja puheenvuorojen sparraus
- Mediatilaisuuden järjestäminen
Tulokset
Tuloksena oli laaja näkyvyys halutuissa medioissa muun muassa Aamulehdessä, Projektiuutisissa, Akaan Seudussa, Valkeakosken Sanomissa ja Konekuriirissa. Mediaosumat pitivät sisällään myös tavoitteiden mukaisia kärkiviestiä. Mediaviestinnällä tuettiin uuden tehtaan lanseerauksen näkyvyyttä sekä Toijala Worksin strategista suuntaa.
Lisää töitämme
