WordDive: viestinnän strateginen konsultointi

WordDive on suomalainen patentoitu ja palkittu kieltenoppimisohjelma, joka mahdollistaa nopean tosielämän kielitaidon oppimisen. Tehokas oppiminen perustuu suomalaisen koulutus- ja teknologiaosaamisen yhdistämiseen.
Tarve
WordDive tunnisti, että aktiivisten brändikampanjoiden ja -mainonnan lisäksi tunnettuutta tulee rakentaa myös strategiaa ja brändiä tukevan ulkoisen viestinnän avulla.
WordDiven viestinnän tavoitteena on rakentaa vahva asiantuntijapositio digitaalisen kieltenoppimisen edelläkävijänä. Yhtiö haluaa kommunikoida vahvemmin kielten oppimisen tuloksellisuutta ja asiakkaan saamaa hyötyä. Brändiin halutaan liittää myös inhimillinen tunnepuoli: WordDive kannustaa opiskelemaan ja käyttämään vierasta kieltä rohkeasti.
Mitä tehtiin
Ulkoisen viestinnän suunnittelu aloitettiin työstämällä viestinnän strategiset suuntaviivat ja kirkastamalla WordDiven viestinnän strategisia rakennuspalikoita.
Miten Darling auttoi
- Viestintästrategian työpajan suunnittelu ja fasilitointi
- Työpajan pohjalta laadittiin viestinnän strategiset suuntaviivat, jotka sisälsivät:
- Viestinnän tavoitteet ja mittarit
- Viestinnän mahdollisuudet ja uhat
- Miten viestintä tukee liiketoimintastrategisia tavoitteita
- Sidosryhmäanalyysi sekä sidosryhmien priorisointi
- Kärki- ja tukiviestit, sidosryhmäkohtaiset kärkiviestit
- Viestinnän teemojen määrittely
Viestinnän strategisten suuntaviivojen pohjalta WordDive pääsi itsenäisesti työstämään viestinnän toimenpidesuunnitelman ja vuosikellon, jonka avulla käynnistettiin mediaviestinnän tekeminen omalla inhouse-tiimillä.
Tulokset
Ensimmäinen ulostulo viestinnän strategisten suuntaviivojen ja kirkastettujen kärkiviestien pohjalta poiki heti tavoitteen mukaisia tuloksia: valtakunnallinen näkyvyys Huomenta Suomessa.
Lisää töitämme
