WordDive: Abikurssikampanjan luova konseptointi

WordDive on suomalainen mobiili- ja web-pohjainen kieltenopiskelusovellus, jonka patentoitu opiskelumenetelmä perustuu oppimisen yksilölliseen optimointiin ja suomalaiseen koulutus- ja teknologiaosaamiseen. Valikoimassa on 10 opiskeltavaa kieltä sekä suositut englannin ja ruotsin abikurssit lukiolaisille. WordDiven tavoitteena on mahdollistaa nopean tosielämän kielitaidon oppimisen.
Tarve
Darling toimii WordDiven luovana markkinointiviestinnän kumppanina. Kun vuosia käytössä ollut abikurssikampanjan konsepti päätettiin uudistaa, vastasimme kokonaisuuden suunnittelusta ja toteutuksesta. Konseptin uudistuksen tavoitteena oli luoda lukiolaisia aidosti puhutteleva kokonaisuus ja lisätä kiinnostusta abikursseja kohtaan.
Mitä tehtiin
Vastasimme konseptisuunnittelusta, kampanjan kärkiviestien ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta, tuotanto-ohjeistuksista ja käsikirjoituksista, mallien briiffauksesta, materiaalien toteutuksesta ja projektinhallinnasta.
Konseptin keskiössä on kaksi abia, jotka valmentavat toisiaan yo-kokeisiin urheilullisen harrastuksen lomassa. Kampanja viestii abikurssien joustavuudesta ja helppoudesta sekä WordDiven tarjoamasta arvosanatakuusta. Kampanjakanaviksi valikoitui nuorten suosimat some-kanavat sekä radiomainonta. Kampanjan visuaalinen ilme integroitiin myös WordDiven sivustolle.
Miten Darling auttoi
Uusi kampanjakonsepti tuo WordDiven abikurssien markkinoinnin entistä enemmän tähän päivään – puhutellen lukiolaisia heidän omaan tyyliinsä. Konsepti on helposti skaalattavissa eri harrastuksiin ja viestintäkanaviin myös tulevaisuudessa.
Darlingin suunnittelema kampanja rohkaisee nuoria ottamaan abikurssin tueksi yo-kirjoituksiin valmistautumisessa ja vahvistaa WordDiven asemaa modernina, nuoria ymmärtävänä oppimisen kumppanina. Kampanjan tuloksia tarkastellaan syksyllä 2025.
Lisää töitämme
