Premius Kuntoutus: viestinnän suuntaviivat ja käsikirja ohjaavat viestintää

Premius tarjoaa monipuolisia vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluita lapsille, nuorille ja aikuisille. Premiuksen tavoitteena on parantaa jokaisen kuntoutujan elämänlaatua ja luoda edellytykset sujuvampaan arkeen sekä mahdollistaa yksilöllinen ja esteetön kuntoutuspolku.
Tarve
Premiuksella oli tarve hakea lisää vaikuttavuutta ja linjakkuutta niin viestintään kuin markkinointiin sekä yhtenäistää viestinnän kieltä. Yhdessä tunnistettiin, että Premiukselle tulee kirkastaa selkeät kärkiviestit, jotka puhuttelevat asiakkaita ja muita sidosryhmiä toivotulla tavalla.
Premiuksen palveluvalikoima on suuri, joten kärkiviestien tulee ottaa kantaa laajasti koko Premiuksen toimintaan sekä läpileikata Premiuksen kaikki palvelut. Kärkiviestien tulee resonoida myös sisäisesti premiuslaisten keskuudessa. Pää- ja tukiviestejä hyödynnetään laajasti kaikessa markkinoinnissa.
Mitä tehtiin
Suunnittelimme työpajan, jossa määriteltiin yhdessä liiketoiminnan kanssa muun muassa pohjaa kärkiviesteille, validoitiin Premiuksen tarinaa ja hiottiin tone of voicea.
Työpajan pohjalta lähdimme kiteyttämään Premiuksen kärki- ja tukiviestit ja koostimme ne viestinnän käsikirjaan, joka pitää sisällään myös viestinnän mahdollisuudet ja haasteet, viestinnän teemat, Premiuksen bränditarinan ja äänensävyn määritelmän.
Viestinnän käsikirja ohjaa viestinnän ja sisältöjen suunnittelua sekä toteutusta, toimii sisäisenä työkaluna sekä markkinointia ja viestintää toteuttavien kumppanien ohjenuorana.
Miten Darling auttoi
Autoimme Premiusta kirkastamaan viestinnällistä kokonaisuutta ja poimimaan olennaisen useiden viestiaihioiden ja teemojen joukosta.
Tavoitteena on varmistaa, että viestintä ja markkinointi on vaikuttavaa sekä linjakasta – myös riippumatta tekijästä. Premiuksen oman viestinnän ja markkinoinnin inhouse-tiimin kasvaessa on tärkeää olla yhteinen linja ja pohja viestinnän toteutukseen.
Lisää töitämme
