Lapland Hotels & Safaris: mediaviestinnän jatkuva yhteistyö

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus on suomalainen, aitoja pohjoisen elämyksiä tarjoava perheomisteinen yritys, jonka juuret ovat syvällä tunturissa. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris ja Lapland Ski Resorts.
Tarve
Lapland Hotelsin & Safariksen yhtenä tavoitteena on kasvattaa brändin vetovoimaa niin kotimaassa kuin kansainvälisten asiakkaiden keskuudessa. Brändillisiä tavoitteita tuetaan laaja-alaisen markkinoinnin lisäksi vahvalla viestinnällä. Viestinnän tavoitteet kumpuavat Lapland Hotels & Safariksen strategiasta – bränditunnettuuden kasvattamisen lisäksi viestinnän tavoitteena on kasvattaa kiinnostusta brändiin, tuottaa Lapland Hotelsin & Safariksen arvoihin perustuvaa viestintää ja vahvistaa matkailukokonaisuuden brändiattribuutteja.
Mitä teemme
Darling on Lapland Hotels & Safariksen mediaviestinnän kumppani. Yhteistyömme pitää sisällään niin viestinnän strategista suunnittelua kuin sen toteutusta. Viestintää suunnitellaan yhdessä markkinoinnin ja viestinnän inhouse-tiimin sekä liiketoiminnan kanssa. Viestinnän toteutusta ohjaa yhdessä työstetty viestintäsuunnitelma, jossa on määritelty mm. tarkemmat viestinnän tavoitteet, mittarit, kärkiviestit ja prosessit. Suunnitelma sisältää myös viestinnän toimenpiteiden vuosikellon kuukausitasolla.
Jatkuva yhteistyömme pitää sisällään viestinnän suunnittelua ja toimenpiteiden koordinointia, mediaviestinnän toteutusta, maineenhallintaa sekä viestinnän mittaamista ja raportointia sekä viestinnän sparrausta.
Miten Darling auttoi ja tulokset
Olemme tuoneet yhdessä asiakkaan kanssa viestintään suunnitelmallisuutta ja strategista näkökulmaa sekä toimivat prosessit sen toteutukseen.
Viestinnän onnistumista mittaamme mm. mediaosumien määrällä ja laadulla, viestinnän tavoittavuudella ja tavoiteltujen kärkiviestien läpimenolla.
Parin viimeisen vuoden aikana Lapland Hotelsin brändimielikuva on kehittynyt haluttuun suuntaan, matkailukokonaisuus on säännöllisesti median agendalla ja olemme saaneet medianäkyvyyttä tavoitteeksi asetetuille aiheille ja teemoille.
Lisää töitämme
