Pirkanmaan Osuuskauppa: mediaviestinnällä näkyvyyttä merkittäville lanseerauksille  

Pirkanmaan Osuuskauppa on osa S-ryhmää, ja sen tavoitteena on tehdä Pirkanmaasta parempi paikkaa elää. Toiminnan hyödyt näkyvät asiakas­omistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa.

Tarve

Osana kumppanuuttamme teemme yhteistyötä mediaviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Pirkanmaan Osuuskauppa vastaa itse viestinnän strategisesta tasosta, mutta kaipaa projekti­kohtaisesti lisäresurssia media­viestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa sekä sisällön­tuotannossa.

Mitä tehtiin

Vuonna 2023 vastasimme Sale-brändin alla toteutetusta mediaviestinnästä, kun ruoan robokuljetukset aloitettiin Pirkanmaalla. Samana vuonna olimme toteuttamassa myös itsepalvelukauppa Sale Automaatin viestinnällistä lanseerausta. Syksyllä 2024 olimme POK:n viestintäpäällikön apuna suunnittelemassa ja toteuttamassa Pirkanmaan uuden Prisma Ylöjärven avauksen mediaviestintää.   

Miten Darling auttoi

Lanseeraukset keräsivät runsaasti huomiota Pirkanmaan alueen päämedioissa, mm. Aamulehdessä, Ylessä ja Tamperelaisessa.    
 
Molemmat lanseeraukset saivat myös valtakunnallista näkyvyyttä: niistä kirjoitettiin esimerkiksi Helsingin Sanomissa, Maaseudun Tulevaisuudessa sekä tekniikan alan lehdissä.   
 
POK:n Robokuljetukset olivat esillä mediassa yhteensä lähes 20 jutussa, Sale Automaatti sai puolestaan yhteensä liki 15 mediaosumaa. Myös Prisma Ylöjärven avaus sai näkyvyyttä tavoitelluissa medioissa, tavoitteiden mukaisten viestikärkien mukaan.  

Lisää töitämme

Tarvitsetko apua viestintään? Kysy meiltä lisää.