Pirkanmaan Osuuskauppa: mediaviestinnällä näkyvyyttä merkittäville lanseerauksille

Pirkanmaan Osuuskauppa on osa S-ryhmää, ja sen tavoitteena on tehdä Pirkanmaasta parempi paikkaa elää. Toiminnan hyödyt näkyvät asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa.
Tarve
Osana kumppanuuttamme teemme yhteistyötä mediaviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Pirkanmaan Osuuskauppa vastaa itse viestinnän strategisesta tasosta, mutta kaipaa projektikohtaisesti lisäresurssia mediaviestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa sekä sisällöntuotannossa.
Mitä tehtiin
Vuonna 2023 vastasimme Sale-brändin alla toteutetusta mediaviestinnästä, kun ruoan robokuljetukset aloitettiin Pirkanmaalla. Samana vuonna olimme toteuttamassa myös itsepalvelukauppa Sale Automaatin viestinnällistä lanseerausta. Syksyllä 2024 olimme POK:n viestintäpäällikön apuna suunnittelemassa ja toteuttamassa Pirkanmaan uuden Prisma Ylöjärven avauksen mediaviestintää.
Miten Darling auttoi
Lanseeraukset keräsivät runsaasti huomiota Pirkanmaan alueen päämedioissa, mm. Aamulehdessä, Ylessä ja Tamperelaisessa.
Molemmat lanseeraukset saivat myös valtakunnallista näkyvyyttä: niistä kirjoitettiin esimerkiksi Helsingin Sanomissa, Maaseudun Tulevaisuudessa sekä tekniikan alan lehdissä.
POK:n Robokuljetukset olivat esillä mediassa yhteensä lähes 20 jutussa, Sale Automaatti sai puolestaan yhteensä liki 15 mediaosumaa. Myös Prisma Ylöjärven avaus sai näkyvyyttä tavoitelluissa medioissa, tavoitteiden mukaisten viestikärkien mukaan.
Lisää töitämme
