PRY: viestinnän strategiset suuntaviivat

Projektiammattilaiset ry (PRY) on projektialan ammattilaisten yhdistys ja Suomen suurin projektialan osaajien verkosto. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on edistää ja vahvistaa projektiosaamista sekä verkostoida alan osaajia. Monipuolinen ulkoinen viestintä on tärkeä osa PRY:n toimintaa. Yhdistys tuottaa säännöllistä ja monipuolista viestintää jäsenilleen ja muille sidosryhmille.
Tarve
PRY:n viestintästrategia kaipasi päivitystä ja konkretisointia. Viestintästrategian uudistamisen tarkoituksena oli muun muassa määritellä PRY:n viestinnälle selkeät, strategiset tavoitteet ja konkreettiset mittarit sekä ideoida uusia keinoja tehdä tuloksellisempaa ja vaikuttavampaa viestintää. Viestinnällä PRY haluaa vahvistaa jäsenpitoa, tukea jäsenhankintaa ja jäsenyyden markkinointia sekä parantaa tunnettuutta ja rakentaa projektialan ajatusjohtajuutta.
Mitä tehtiin
Strategiatyö aloitettiin yhteisellä viestinnän työpajalla, johon osallistettiin PRY:n henkilöstöä ja hallituksen jäseniä. Työpajan pohjalta työstettiin selkeä ja konkreettinen viestintästrategia ohjaamaan yhdistyksen viestintää. Viestintästrategian lisäksi työstettiin myös viestintäsuunnitelma vuodelle 2025.
Miten Darling auttoi
- Työpajan suunnittelu ja fasilitointi
- PRY:n johdon ja viestinnästä vastaavan sparraus ja konsultointi
- Viestintästrategian suunnittelu ja työstö
- Viestinnän tavoitteiden ja mittareiden määrittely
- Kärki- ja tukiviestien määrittely
- Sidosryhmä-analyysi ja sidosryhmien priorisointi
- Viestintäsuunnitelman työstö viestintästrategian pohjalta
Lisää töitämme
