Aito Säästöpankki: lanseeraus- ja mediaviestintä

Aito Säästöpankki on vuonna 2010 perustettu säästöpankkiosakeyhtiö, joka kuuluu Säästöpankki­ryhmään. Aito Säästöpankki toimii Pirkanmaan, Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan alueilla, ja sillä on lähes 70 000 asiakasta sekä yli 130 työntekijää. Aito Säästöpankki laajentui keväällä 2025 aikana Varsinais-Suomeen, kun pankki avasi uuden, modernin pankkikonttorin Turun ydinkeskustaan.

Tarve

Uuden pankkikonttorin avausta ja Aito Säästöpankin laajentumista haluttiin tukea vahvalla, brändilähtöisellä viestinnällä. Tavoitteena oli varmistaa pankin erottautuminen alueen muista toimijoista.

Lanseeraus haluttiin tehdä näyttävästi ja monikanavaisena, niin ansaittua näkyvyyttä hyödyntäen kuin perinteisen mainoskampanjan avulla. Lanseerauksen tavoitteena oli synnyttää Turun alueella huomionarvoa ja mielenkiintoa Aito Säästöpankkia kohtaan. Darling toimi Aito Säästöpankin Turun lanseerauksen viestintäkumppanina.

Mitä tehtiin

Vastasimme Turun lanseerauksen kokonais­valtaisesta suunnittelusta yhdessä asiakkaan kanssa. Vastuullemme kuului mm.

  • Lanseerauksen viestintäsuunnitelman teko
  • Mediaviestinnän suunnittelu, viestinnän toimenpiteet ja toimittaja­suhteet ennen lanseerausta ja sen aikana
  • Mediaviestinnän tulosten raportointi
  • Suunnittelemamme Aito ystävä -mainos­konseptin lokalisointi Turun alueelle sekä sen monikanavainen materiaalituotanto
  • Mediasuunnittelu ja mediaostot 

 
Miten Darling auttoi ja tulokset

Halutuissa paikallis- ja talousmedioissa saatiin runsaasti mediaosumia, niin Aito Säästöpankin laajentumisesta kuin Turun pankkikonttorin avauksesta. Media­näkyvyydellä varmistettiin lanseeraukselle tärkeiden kärkiviestien läpimeno.

Laaja ja monikanavainen mainoskampanja näkyi ja kuului Turun alueelle, niin printissä, tv:ssä, radiossa kuin ulkomainonnassa aktiivisesti koko kevään aikana. 

Lisää töitämme

Tarvitsetko apua viestintään? Kysy meiltä lisää.