Visit Tampere: pohjaa vastuullisen matkailun viestinnälle

Visit Tampere on matkailu- ja elinkeinomarkkinoinnin asiantuntijaorganisaatio, jonka tavoitteena on vahvistaa Tampereen asemaa kansallisesti ja kansainvälisesti vetovoimaisena matkailu-, tapahtuma- ja kongressikaupunkina. Organisaatio on Tampereen kaupungin omistaman Business Tampereen tytäryhtiö.
Tarve
Visit Tampereen yhtenä tärkeänä viestinnän teemana on vastuullinen matkailu. Vastuulliselle matkailulle oli tarve työstää omat kärkiviestit, jotta viestintää voidaan tehdä vaikuttavasti ja systemaattisesti. Kärkiviestien tavoitteena oli kiteyttää se, mitä vastuullisella matkailulla halutaan matkailijoille ja muille sidosryhmille isossa kuvassa viestiä. Kärkiviestien tuli olla linjassa myös Tampereen kaupungin vastuullisuusviestinnän kanssa.
Mitä tehtiin
Kärkiviestejä lähdettiin työstämään yhteisessä työpajassa, johon osallistui Visit Tampereen ja Tampereen kaupungin edustajia. Työpajassa määriteltiin muun muassa vastuullisen matkailun tavoitteita, kohderyhmiä ja tärkeimpiä teemoja.
Työpajan pohjalta kiteytimme ja koostimme yhteen vastuullisen matkailun kohderyhmät, tavoitteet, teemat ja kärkiviestit. Lisäksi työstimme vastuulliselle matkailulle tarinan, joka kokosi kiinnostavalla tavalla yhteen Visit Tampereen vastuullisen matkailun ytimen.
Miten Darling auttoi ja tulokset
Olimme asiakkaan apuna luomassa struktuuria laajaan kokonaisuuteen sekä sovittamassa yhteen Tampereen kaupungin vastuullisuusstrategiaa ja Visit Tampereen vastuullisen matkailun tavoitteita. Fasilitoimassamme työpajassa saatiin monipuolisesti erilaisia näkökulmia esiin, joista poimittiin olennaiset asiat vastuullisen matkailun kärkiviesteihin. Kärkiviestit ja tarina toimivat pohjana vastuullisen matkailun viestinnälle ja Visit Tampereen apuna esimerkiksi markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteiden sekä sisältöjen suunnittelussa.
Lisää töitämme
