Akuutin kriisiviestintätilanteen konsultointi, päivystys ja suunnittelu

Darling on toiminut useassa kriisiviestintätilanteessa konsulttina sekä ollut mukana ennakoivassa kriisiviestinnän suunnittelussa ja auditoinnissa.
Kriisiviestinnän yksittäiset referenssimme eivät ole julkisia. Olemme tehneet kriisiviestinnän konsultointia ja akuutin kriisiviestinnän päivystystä ja suunnittelua mm. seuraavilla toimialoilla:
- Rakentaminen ja infra
- Rakentamisen alihankintaa tekevä teollisuusala
- Urheilu ja vapaa-ajan harrastustoiminta
- Markkinointi- ja painoteollisuus
- Julkinen liikenne
- Matkailuala
Darlingin akuutti kriisiviestinnän päivystyspalvelu pitää sisällään:
- Johtoryhmän, hallituksen ja omistajien sparraus ja konsultointi sekä kriisitilanteen läpikäynti
- Kriisiviestintäryhmien johtaminen ja ohjaaminen kriisitilanteessa
- Akuutin kriisiviestintätilanteen tilannekuvan muodostaminen
- Kriisiviestintäsuunnitelman laatiminen (sisäinen ja ulkoinen viestintä) kriisin aikana, sen päivittäminen tilanteen edetessä
- Kriisiviestinnän toimenpiteiden toteuttaminen, esimerkiksi tiedotteet, tiedotustilaisuuksien suunnittelu, Q&A:t, puhehenkilöiden sparraus ja tuki viestintätilanteisiin ja median yhteydenottoihin
- Mediaseuranta ja raportointi
Hyöty asiakkaalle
Nopea tilanne-analyysi ja valmius tarttua toimeen
- Worst case -skenaarioiden hahmottaminen ja riskien mitigointi
- Akuutin kriisiviestintätilanteen haltuunotto ja sisäisesti tilanteen rauhoittaminen
- Kriisiviestinnän johtaminen ja ylimmän johdon tuki ja sparraus kesken kriisitilanteen
- Median yhteydenottojen koordinointi ja suunnittelu
- Aktiivinen mediaseuranta ja siihen reagointi
- Julkisen keskustelun seuraaminen ja siihen reagointi
- Selkeä ohjeistus ja toimintaohjeet, miten kriisitilanteessa toimitaan ja viestitään
Akuutin kriisiviestintätilanteiden lisäksi toimimme asiakkaiden apuna ennakoivan kriisiviestinnän konsultoinnissa ja suunnittelussa.
Lisää töitämme
