TANOMA: viestinnän strategiset suuntaviivat ja viestintäsuunnitelma logistiikkakonsernille

TANOMA on suomalainen, kasvava logistiikkakonserni. Konserniin kuuluvat Warasto, joka tarjoaa varastointipalveluita Etelä-Suomessa ja Tallinnassa, sekä MEK-Trans, joka on erikoistunut merikonttien sisämaakuljetuksiin kotimaassa. Konsernilla on voimakas kasvustrategia, jossa kasvua haetaan sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta.
Tarve
Kasvustrategiansa tueksi TANOMA kaipaa systemaattista viestintää, jolla vahvistetaan konsernin yhtiöiden tunnettuutta, brändejä ja positiota markkinassa. Ulkoisen viestinnän tulee painottua säännölliseen ja brändinmukaiseen asiakas- ja sidosryhmäviestintään, joka tukee yhtiöiden B2B-myyntiä. Konsernilla ei ole omaa inhouse-viestijää, minkä vuoksi viestinnän strategista pohjaa lähdettiin rakentamaan ulkopuolisen kumppanin kanssa.
Mitä tehtiin
TANOMA-konsernin ja sen kahden yhtiön viestinnän suunnittelu aloitettiin työstämällä viestinnälle vahva ja strateginen pohja. Kolmelle yhtiölle rakennettiin toisiaan tukevat viestinnän strategiset suuntaviivat ja konkreettiset viestintäsuunnitelmat.
Viestinnän vahva pohja luo selkeät suuntaviivat viestinnän tekemiselle ja varmistaa, että viestintä tukee liiketoiminnan strategisia tavoitteita.
Miten Darling auttoi
- Konsernin omistajien ja ylimmän johdon sparraus ja konsultointi
- Viestinnän työpajan suunnittelu ja fasilitointi
- Kolmen yhtiön viestintästrategioiden suunnittelu, niin että strategiat tukevat toisiaan ja konsernin liiketoiminnallisia tavoitteita
- Viestintäsuunnitelmien työstö
- Selkeä etenemissuunnitelma, miten luodaan vahva viestinnän kivijalka arjen tekemiselle
Toimimme myös TANOMAN yhtiöiden arjen viestintäkumppanina ja vastaamme viestinnän toimenpiteiden suunnittelusta ja toteutuksesta kuukausitasolla.
Lisää töitämme
